XCP Chain Lubricant
SMØREMIDDEL MED EKSTRAORDINÆR YDELSE
-
Tiltrækker ikke snavs. Se test.
-
Lægger en blød film, der ikke smides rundt.
-
Tåler ekstremt tryk og reducerer friktion.
Tiltrækker ikke snavs. Se test.
Lægger en blød film, der ikke smides rundt.
Tåler ekstremt tryk og reducerer friktion.
Smøremidlet trænger hurtigt ind i led og tandhjul for at lægge en tynd, ikke-klæbrig og snavsbestandig film.
Bygget til at modstå ekstreme tryk, reducerer friktion og minimerer slid.
På grund af unikke genskaber lægges der en ultra tynd film på kæden, som ikke ryger af og sætter sig overalt.
Korrosion på enhver kæde er uønsket, og XCP Chain Lubricant hjælper med at undgå netop dette.
XCP’s kædesmøremiddel blev oprindeligt designet til den krævende og alligevel delikate trykindustri, hvor presseruller roterer med op til 15.000 o/min med en styrke på op til 40.000 Newton. I dette miljø må produktet ikke kaste efterladenskaber af sig, hvilket blev opnået ved den stærke formel, der er udviklet for over 40 år siden.
En masse kædesmøremidler er i dag lavet som ekstremt klæbrige, i et forsøg på at stoppe med at svine og ryge af. XCP Chain Lubricant er anderledes. Smøremidlet trænger ind i ledene og tandhjulene og tørrer derefter til en ultratynd, ikke-klæbrig og jævn film. Efterladt til tørring natten over giver filmen et minimalt afkast og vil ikke tiltrække snavs som andre smøremidler, da den ikke er klæbrig.
Som et resultat er rengøring af kæden og vedligeholdelse meget lettere, og samtidig får du maksimalt output of performance ud af din kæde!
På grund af den unikke formel har XCP Chain Lubricant nogle unikke egenskaber, som ikke findes i andre produkter.
Ved brug på kæder anbefaler vi, at det overskydende produkt tørres af med en klud, hvorefter produktet skal tørre natten oven. Sådan opnår du den bedste effekt og minimerer rengøring efterfølgende.
Enkelt sagt kræver en moderne kæde (med O-, X- og Z-ringe) mindre vedligeholdelse og passer sig selv i den forventede levetid. Den bedste måde at vedligeholde den, er ved regelmæssig smøring, rengøring og justering efter brug. På den måde får du mest effekt ud af det moment kæden skal trække.
En moderne kædesmøring skal ikke kun smøre kæden, men også:
Det er vigtigt, at smøremidlet ikke angriber tætningen eller pakninger og ødelægger den indre smøring. Du skal derfor altid vælge smøremidler, der er testet med O-, X- og Z-ringe.
Denne 4-Ball Wear Scar Test (ASTM D4172) kan bruges til at bestemme de relative slidforebyggende egenskaber ved smørevæsker ved kontakt under tryk.
METODE: I 4-Ball Wear Scar-testen spinner en stålkugle i 1200 rotationer pr. Minut på tre stationære stålkugler under en belastning på 40 kg i 60 minutter. ASTM D4172.
Jo bedre smøremidlet er til at forhindre slid, desto mindre vil slidstykket være på de tre stationære kugler. Efter testen måles de tre slidmærker, og gennemsnittet benyttes til testens resultat.
TESTRESULTAT: Denne test giver med XCP Chain Lubricant en afmærkning på kun 0.54mm, hvilket er langt mindre end de fleste konkurrenter!
Denne internationale standard blev udviklet i overensstemmelse med internationalt anerkendte principper for standardisering. Disse principper udstedes af “Principles for the Development of International Standards” internationale standarder. Vejledninger og henstillinger udstedes af og er i overenstemmelse med World Trade Organization Technical Barriers to Trade (TBT) Committee.
ideel til brug på alle motordrevne metalkæder inden for forskellige brancher.
Kædesmøring har altid været et varmt emne indenfor MC-branchen. Korrekt beskyttelse af kæden vil forlænge dens levetid og beskytte tandhjulene.
Hovedproblemet er, at fedt og fedtede smøremidler tiltrækker snavs, hvilket omdanner smøremidlet til en slags slibepasta, der slider på kæden. Desuden bliver motorcyklen beskidt, når smøremidlet kastes ud af kæden i høj hastighed. Det gør rengøring af cyklen til en besværlig opgave, da smøremidlet ofte klæber og sætter sig overalt.
Med XCP Chain Lubricant’s unikke egenskaber undgår alt det ovenstående. Vores smøremiddel kan bruges overalt og minimerer arbejdet med vedligehold og rengøring. Nemt og effektivt.
XCP Chain Lubricant er ideelt til cyklusindustrien.
Smøremidlet er tyndt og ikke-tyktflydende, at det dækker kæden perfekt, når det påføres korrekt. Efter nogen tid vil XCP omdannes til en ultratynd belægning af kæden, som beskytter uden at være klæbrig og uden at der bindes skidt og snavs som øger modstanden.
XCP Chain lubricant er ikke-klæbrig, reducerer friktion, minimerer slid, modstår fling fra kæden og har en lang holdbarhed! Produktet bruges allerede af mange cyklister, bl.a. af road racing-teamet med Andy Moore Autocentres / J.E. James Racing Team.
XCP-produkter, herunder kædesmørring, blev oprindeligt udviklet til industrielle applikationer og trykkeriindustrien. Dette smøremiddel kan bruges på al form for maskineri for at forlænge holdbarheden og eliminere driftsstop.
Smøremidlet kan også bruges på gaffeltrucks og løftekæder, som regelmæssigt skal repareres og smøres for at forhindre kæden i at korrodere og køre tørt.
Smøremidlet er en god løsning til transportmaskiner, hvor smøring er afgørende for at opnå den maksimale levetid.
Generelt er XCP Chain Lubricant designet til brug på alle motordrevne kæder og kan løse problemer i en lang række brancher.
Et af de vigtigstefeatures for XCP Chain Lubricant er, at det efterlader en tynd, jævn og ikke-klæbrig film.
Mange kædesmøremidler er lavet ekstremt klæbrige for at forhindre, at det sprøjter fra kæden. XCP Chain Lubricant løser problemet med en ny tilgang. Smøremidlet trænger igennem leddet og tandhjulene og tørrer til en ultratynd, ikke-klæbrig film, der skal tørre natten over.
Resultatet er at filmen giver minimalt fling fra kæden og tiltrækker ikke snavs som andre smøremidler. Dette gør rengøring og vedligeholdelse af kæden lettere, og effekten fra kæden maksimeres!
Lad ikke din nuværende kædefedt blive til en klæbrig masse af fedt og sand, der slider kæde og tandhjul. Prøv XCP Chain Lubricant og oplev selv forskellen!
For at illustrere forskellen brugte vi nogle stålpaneler, der er sprøjtet med XCP Chain Lubricant og nogle konkurrerende produkter fra MC-branchen.
Vi lod dem tørre natten over og drysede derefter panelerne med syntetisk snavs. Derefter skyllede vi pladerne under hanen og tørrede dem en gang. Du kan se forskellen mellem mængden af snavs, der er tilbage på pladerne!
Påfør XCP Chain Lubricant sparsomt og jævnt på en ren kæde og sørg for, at overskydende væske tørres af. Det bedste resultat opnås på en varm kæde.
På grund af XCP Chain Lubricants fremragende penetrations- og smøreegenskaber skal du være opmærksom på, at bare en lille smule af produktet rykker langt. Putter du for meget på, vil du kun smøre garagegulvet!
Drej på tandhjul for at hjælpe strømning og gennemtrængning i led og bolte. For at opnå det bedste resultat, skal du lade produktet tørre.
XCP Chain Lubricant er fantastisk til at forhindre slid (ASTM D4172-testresultatet – 0,54 mm slid) og klæber ikke i sammenligning med konkurrenter. Smøremidlet får allerede meget opmærksomhed, men det er stadig et nyt produkt på det europæiske marked. Herunder kan du se, hvad magasiner og andre anmeldere siger om produktet!
Anmeldt: XCP Chain Lubricant. Brugt i over 800 km tur i både våde og tørre forhold.
Resultat: Virkelig tilfreds.
Læs hele anmeldelsen her
All Year Biker is the UK’s No.1 treatment provider for professional application of corrosion prevention, dedicated to treating motorcycles to withstand all year use.
MotorCycleNews, med næsten en halv milliard solgte magasiner og mere end 1,5 milliarder læsere, giver XCP Chain Lubricant:
5 ud af 5 stjerner.
Læs hele anmeldelse her.
Interesseret i at tilbyde de bedste beskyttelses- og vedligeholdelsesprodukter til dine kunder?
Kontakt os og fortæl os, hvilke produkter du gerne vil sælge.
Vi er klar til at tilbyde den bedste service, langsigtede partnerskaber og ikke mindst en produktserie der slår konkurrenterne!